Site pictogram Movie Addicts

Review Everything, Everything

Review Everything, Everything

Na de bestseller van Nicola Yoon is daar weer een romantisch drama welke duidelijk op het tienerpubliek gericht is. Dat hoeft natuurlijk helemaal geen probleem te zijn aangezien er genoeg van die films ook goed en boeiend genoeg zijn voor het oudere publiek. En een goed romantisch verhaal over een onmogelijke liefde doet het bij eigenlijk bij alle leeftijdscategoriën goed.

Maddy is 17 jaar, maar is zolang zij het zich kan herinneren niet meer buiten geweest. Dit komt door haar Auto imuunziekte welke ervoor zorgt dat haar lichaam in tegenstelling tot andere gezonde mensen bacteriën en virussen niet kan bestrijden. In de steriele omgeving van haar huis groeit zij op met haar moeder, haar verpleegster Carla en diens dochter Rosa als enige gezelschap. Verder bestaat haar wereld uit boeken en online cursussen volgen. Op een dag komt er een nieuwe gezin naast hun wonen waar ze al snel een band krijgt met Olly, de zoon van dat gezin. Omdat zij natuurlijk vatbaar is voor van alles en nog wat is direct contact onmogelijk, maar de twee krijgen langzamerhand een steeds hechtere band waardoor de drang van Maddy om de buitenwereld mee te maken steeds groter, met alle gevolgen van dien.

Everything, Everything laat zich lezen als een echt zoetsappig verhaal, maar zoals gezegd dat hoeft geen probleem te zijn. Amandla Stenberg, die de rol van Maddy vertolkt overtuigd als het lieve en sociale meisje die ietwat wereldvreemd is. Dankzij internet is het logisch dat zij sociaal zich wel ontwikkeld heeft en dus niet geheel sociaal incompetent over hoeft te komen. De klik met Nick Robinson die Olly speelt komt echt over en hierdoor ga je als kijker eerder meeleven met het lot van dit jonge verliefde stel. De makers hebben zeker aan het begin voor een leuke opzet gezorgd over hoe hun contact tot stand komt en weten om het werken met tekstballonnen heen te werken. Jammer is alleen dat dit niet altijd even consequent wordt gedaan. De ontwikkeling van de relatie is overtuigend maar niet minder voorspelbaar. Anika Noni Rose heeft de ondankbare taak om de rol van beschermende moeder te spelen welke uiteraard tegen de relatie is van haar dochter Maddy met Olly, vanwege de gevaren die hierbij komen kijken. Het is jammer dat de makers haar op het eind een nog grotere boeman laten zijn dan nodig is. Dit komt mede door het gebrek aan karakterontwikkeling. Zo zijn er nog meer gaten die vallen in het verhaal door matig uitgewerkte rollen/situaties en onlogische ontwikkelingen. Zo krijgt de thuissituatie van Olly weinig aandacht ondanks dat dit zeker van belang voor is zijn personage. Ook de band welke Maddy en haar moeder hebben met de verpleegster Carla komt maar matig uit de verf. De makers hebben er duidelijk voor gekozen om het geheel simpeler en toch wat oppervlakkig te houden. Gelukkig voert de romantiek de boventoon en zullen vooral de jongere (dames) wegzwijmelen bij de ontwikkeling van de prille liefde. De film valt gelukkig nergens stil en de chemie tussen de hoofdpersonen zorgt ervoor dat dat geheel onderhoudend en boeiend blijft. Er had zeker meer in Everything, Everything gezeten maar een geslaagd romantisch uitje zal het vele bezoekers zeker opleveren.

Mobiele versie afsluiten
Spring naar toolbar