Review Lightyear

Review Lightyear

Met Lightyear neemt Disney natuurlijk een grote gok door een van de favoriete tekenfilm figuren in een andere wereld te verplaatsen in wat een soort origin story moet worden waarop het o zo geliefde speelgoed gebaseerd is. Wat voor velen al als schok zal dienen is dat in het Engels niet Tim Allen maar Chris (captain America) Evans zijn stem doet.

Buzz is met zijn crew gestrand op een planeet naar een risicovolle ontsnappingspoging. Om terug te keren test Buzz een gevaarlijk goedje met alle gevolgen van dien. Dit leidt uiteindelijk tot de strijd met Zurg waarbij Buzz alles op alles moet zetten om zich zelf en zijn crew te redden.

Je kent hem wel de space ranger Buzz Lightyear uit Toy Story die smen met Woody het beste maatje was van Andy om mee te spelen. Nu heeft hij zijn eigen film en kun je zien waarop het speelgoed eigenlijk gebaseerd is. Chris Evans spreek de stem in van Buzz en soms merk je niet eens dat hij dat doet het leek net alsof ik de oude originele stem uit Toy Story hoorde bij Buzz wat dus echt raar was voor een ‘live action’ film. Zijn beste partner Hawthorne is er altijd om Buzz te helpen in een gevecht haar stem wordt gedaan door Uzo Aduba(Orange is the new Black). Als je zou verwachten dat Lightyear een leuke kinderfilm zou zijn in de trend Toy Story dan heb je het wel mis. Lightyear is wel een animatiefilm, maar heeft duidelijk meer Scifi en actie aspecten waardoor de film minder aanspreekt voor de kleintjes en juist interessanter is voor het oudere publiek (welke opgegroeid is met de Toy Story films). In de film zit gelukkig ook genoeg humor en een beetje drama waardoor het zeker een genietbare animatiefilm geworden waarbij je gewoon geen Toy Story moet verwachten. Net als bij veel Pixar films zitten hier toch ook weer after credit scenes in dus blijf zeker zitten!